۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

رویتر : آمریکا به عراق اخطار داد، فرصت را بر باد نده



رویتر : آمریکا به عراق اخطار داد، فرصت را بر باد نده!

یک‌شنبه، ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ / ۲۹ ژانویه ۲۰۱۲
AddThis Social Bookmark Button
هیلاری کلینتون گفت عراق باید به‌صورت  یک دموکراسی شروع به‌کار کند. پیام آمریکا به عراق این است: فرصت را بر باد نده!
آمریکا به عراق اخطار داد که فرصت تبدیل شدن به یک کشور مرفه و خوشبخت  و متحد را از دست ندهد.
رویتر- ۲۶ژانویه ۲۰۱۲(۲۶بهمن۱۳۹۰)-هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت عراق باید به‌صورت یک دموکراسی شروع به‌کار کند و مصالحه را پذیرا شود.
عراق در سالی که نوری مالکی نخست‌وزیر دستور دستگیری معاون رئیس‌جمهور را صادر کرده بدترین بحران سیاسی خود در یکسال گذشته را به چشم دیده است . حکم دستگیری طارق الهاشمی در ماه گذشته نگرانیها از بروز خشونت فرقه‌یی به‌دنبال خروج نیروی آمریکا را برانگیخته است.
هیلاری کلینتون که در یک جلسه پرسش و پاسخ در وزارت‌خارجه شرکت کرده بود گفت: جیمز جفری  سفیر آمریکا در عراق فعالیتها برای درخواست از سیاستمداران عراق از جمله مالکی برای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز اختلافاتشان را پیش می‌برد .
جیمز جفری به طور مستمر در حال  ایجاد ارتباط، ملاقات و متقاعد ساختن و پیگیری از افراد صاحب نقش درصحنه سیاسی و قبل از همه خود مالکی است ، تا این فرصت را  بر باد ندهند.
وی گفت این فرصتی برای داشتن یک عراق متحد است و تنها راه رسیدن به آن مصالحه می‌باشد...
عراق میتواند کشوری غنی باشد و به نظرمی رسد که درآمد نفت عراق شروع به بالارفتن کرده است، اما مشکلات باید حل شوند.
این مشکلات نمیتوانند انکار شوند یا نباید به روش استبدادی با آنها برخورد شود. برای حل این مشکلات، باید از طریق روند سیاسی عمل شود.
هیلاری کلینتون گفت آمریکا هر کاری را که بتواند، برای کمک انجام می‌دهد. اما در ته خط، عراق اکنون یک دموکراسی است و لازم است آنها از روی نیاز به مصالحه عمل کنند.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر