۱۳۹۰ دی ۳۰, جمعه

تحریمات علیهِ رژیم ایران تحریم نفتی رژیم؛ آماده شدن شرکت نفت ترکیه و چین



رادیو آلمان: منابع آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که شرکت توپراس ترکیه در حال کار بر روی برنامه‌ای به منظور کاهش وابستگی به واردات نفت از ایران است.

ترکیه بیش از ۳۰ درصد از نیازهای روزانه خود به نفت را از طریق ایران تأمین می‌کند و هنوز هیچ‌ نظر روشنی مبنی بر پیوستن این کشور به تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران از سوی مقامات این کشور ابراز نشده است.

رویترز به نقل از یکی از این منابع نوشته است، شرکت توپراس برنامه‌ریزی‌هایی برای دیدار با مقامات عربستان سعودی در ماه جاری داشته با این هدف که بتواند در تابستان منابع جایگزینی را برای تأمین نفت خام بیابد.

این منبع اطلاعاتی تهدید ایران مبنی بر بستن تنگه هرمز را دلیل اصلی تلاش‌های شرکت توپراس برای یافتن یک جایگزین جدید دانسته است.


چین واردات نفت خود از ایران را کاهش داد

رادیو فردا: همزمان با افزايش رايزنی های آمريکا با خريداران عمده نفت ايران و سفر مقامات کشورهای خريدار نفت ايران به کشورهای عربی خليج فارس برای دريافت اطمينان از منابع جايگزين احتمالی نفت ايران، روزنامه واشینگتن پست در گزارشی در رابطه با کاهش روزافزون فروش نفت ايران به کشورهای آسيايی منتشر کرده است.

بر اساس اين گزارش، کشور چين که تا بحال حامی رژیم ايران محسوب می شد، بی سر و صدا واردات نفت خام از ايران را برای ماه ژانويه تا نصف کاهش داده است.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر