۱۳۹۰ دی ۲۷, سه‌شنبه

برغم کمک های رایگان دمشق به تهران در جهان عرب" تحلیلگران به العربیه: تلاش ایران برای نجات رژیم سوریه به جایی نخواهد رسید




دبی –العربیه.نت
تحلیلگران عرب روز گذشته در گفت و گو با تلویزیون العربیه گفتند که تلاش های تهران برای نجات رژیم بشار اسد بی نتیجه خواهند ماند . به عقیده آنان ایران از توان حقیقی برای روی پا نگهداشتن رژیم سوریه برخوردار نیست، هرچند که از تلاش بی وقفه برای طولانی تر کردن عمر این رژیم کوتاهی نمی کند، زیرا رژیم بشار کمک های رایگانی را در خاورمیانه به ایران ارزانی داشته که هیچ کشور و یا طرف دیگری آن را انجام نداده است . ولید البنی عضو دبیرخانه مرکزی و مسئول روابط عمومی شورای ملی سوریه در این گفت گو از ایران خواست "به جای دخالت در امور سوریه به مسائل داخلی خود و مشکلات ملت ایران بپردازد، زیرا سوری ها به خیر این کشور امیدی ندارد از آن می خواهند شر نرساند، ایران حتی توانایی حمایت از خود را در برابر تهدیدهایی که با آنها روبروست ندارد." البنی در ادامه افزود:"رژیم ایران برای نجات همپیمان خود در سوریه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد، زیرا بشار اسد خدماتی را بطور رایگان در اختیار ایران قرار داده است که تا کنون هیچ رژیم دیگری در جهان عرب چنین خدمتی را به رژیم خارجی دیگری نکرده است." وی می گوید "ایرانی ها سعی دارند تا آنجا که بتوانند عمر رژیم (سوریه) را طولانی کنند، اما ملت سوریه تصمیم نهایی خود را گرفته است ." این تحلیلگر سوری تاکید کرد "رژیم بشار اسد ماندنی نیست و در نتیجه ایران همپیمان استراتژیک خود در "محور شر" را از دست خواهد داد اما با این همه به تلاش خود برای کمک به این رژیم ادامه می دهد ولی نمی تواند ادامه حیات این رژیم را تضمین کند ." وی ضمن اشاره به ادامه شرایط سرکوب و کشتار در سوریه اعلام داشت که " اتحادیه عرب در نتیجه امکانات محدودش نتوانست راه حلی حقیقی برای بحران در سوریه ایجاد کند." وی در ادامه یادآوری کرد که "سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی کشتار و خونریزی را در سوریه تحمل نخواهند کرد و از ادامه فاجعه جلوگیری خواهند کرد. جامعه بین المللی دیر یا زود به منظور ایجاد راه حلی که بتواند ماشین سرکوب ملت سوریه را متوقف کند دخالت خواهد کرد."
بیم از محاصره
همچنین فهد الشلیمی رئیس انجمن خلیج برای صلح و امنیت به عنوان شرکت کننده دیگر در این مصاحبه اعلام داشت ایران با مشکلاتی در تنگه هرمز، لبنان، فلسطین و کویت روبروست، زیرا ایرانی ها بطور وسیعی به اینجا و آنجا چنگ انداخته اند. دخالت آنها در سوریه به سود ملت سوریه نیست زیرا آنها در صدد حمایت از رژیم هایی هستند که بتوانند در کنار آنها قرار گیرند .

وی در ادمه گفت هنگامی که حزب الله و سوریه مورد حمله (اسرائیل) قرار گرفتند، ایران حتی یک موشک برای دفاع از آنها شلیک نکرد و به عنوان تماشاچی شاهد صنحه جنگ بود .

الشلیمی در ادامه افزود، سپاه پاسداران دست بالایی دارد بر همه نخبگان سیاسی حاکم بر ایران دارد، از این رو همه تهدیدها بر زبان سپاهیان جاری می شود و نه سیاستمداران .

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر