۱۳۹۰ بهمن ۸, شنبه

توجه کنید افشاگری مماشات

سبزها ی آلمان و رابطه ايراني

چهارشنبه ، 25 ژانویه 2012 ،  
نویسنده  مقاله : دیوید  نیومن
در اوایل این ماه ، رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان آلمان  سفری بی ثمر به ایران داشت. به گفته  رسانه های دولتی ایران ،  توماس کونینگ نماینده پارلمان و از اعضای حزب سبز آلمان،  حتي از سوی تهران بدلیل ”سیاست های  دوگانه غرب” در مورد حقوق بشر شدیدا  مورد انتقاد قرار گرفت.
وقتي که به سابقه سیاست پیشبرد خط ”روابط حسنه” توسط حزب سبز آلمان نسبت به ایران  نگاه میکنیم  مشخص میشود که موضع ضعیف آقای کونینگ نسبت به سیاست های وحشیانه جمهوری اسلامی ایران  نه یک موضع شخصی  و نه یک  تک نمود است.
دوران فیشر
هنگامی که یوشکا فیشر در سال 1998،  وزیر امور خارجه شد، او رابطه بسیار خوبی با رهبران و تجار ایرانی که برای جذب سرمایه گذاری های غربی از طرف تهران موظف شده بودند، برقرار نمود. او بارها از ایران دیدار کرد و مدافع سرسخت سیاست ایجاد روابط حسنه شد.
در سال 2005 ، هنگامی که فیشر نزدیک به 60  سال داشت،  ایرانی 29 ساله مینو براتی را بعنوان همسر پنجم خود برگزید . ویلای این زوج در منطقه مرفه گرون والد برلین چندین میلیون یورو  ارزش دارد.
فیشر در حال حاضر  یک شرکت لابی در برلین  را اداره میکند  که از پروژه ”نابوکو” -- تونل زنی خط لوله گاز از آسیا و خاور میانه به اروپا –حمایت میکند كه اين كار نیاز به رابطه  نزدیک با ایران دارد.
در بروکسل ،  در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی «میانه رو» در اوایل سال 2000 لابی ایران  برای ایجاد یک هیئت رسمی برای رابطه با پارلمان اروپا سخت  مشغول به کار بود. از قضا ،  هنگامی که خاتمى در سال 2005 جای خود را به  محمود احمدی نژاد "تندرو" داد،  خط ”روابط حسنه” تنها تشدید شد. ،  ”هیات ایران” در پارلمان که زمانی که احمدی نژاد به ریاست جمهوری رسید تشکیل گردید، همواره در دست سبزها بوده است و دو رئيس اوليه  آن انجلیکا بیر و باربارا لخبیلر از آلمان بودند.
قرارگاه اشرف
یک مشاور خارجی آلمان از گروه سبزها در پارلمان اروپا ، سابینه مایر ، "عملا رهبری هیئت نمایندگی ایران" را بعهده دارد. بنا به گزارش رسیده وی برای سازماندهی سفرهای پارلمانی به تهران با کارکنان سفارت ایران در بروکسل از نزدیک کار می کند ،  وی  " جداشدگان "از کمپ اشرف -- اردوگاه پناهندگان ایران مخالف مجاهدین خلق در عراق –را به پارلمان دعوت نموده و با وسواس فراوانی به این گروه حمله میکند.
تحت فشار  تهران ، قرارگاه اشرف بعدها به طرز فجیعی توسط ارتش عراق در سال 2009 و 2010 مورد حمله قرار گرفت و ده ها تن از پناهندگان بی دفاع کشته و صدها نفر به شدت مجروح گردیدند.
سال گذشته ، دوست نزدیک آقای فیشر و رئیس سابق كابينه وي ، مارتین کوبلر ، به عنوان نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس هيئت همياري  سازمان ملل در عراق (یونامی) منصوب شد.
يك ماموریت حیاتی  سفیر کوبلر ،  پیدا کردن یک راه حل برای كمپ  اشرف است. اما کوبلر ملاقاتهاي  طولانی با حسن  دانائی فر ، سفیر ایران در بغداد داشته و در عين حال که  روابط خوب خود را با همکارانش در حزب سبز آلمان حفظ کرده است.
کوبلر  در 25 دسامبر 2011 ، بر خلاف دستورالعمل بان کی مون دال بر اینکه مسئولیت وی " حمایت و تسهیل اجرای اقداماتی که مورد قبول دولت عراق و ساکنان كمپ است"  توافق نامه ای را  با بغداد  بدون تاييد  ساکنان اشرف ، امضا کرد.  این اقدام به طور جدی می تواند اعتبار سازمان ملل را به عنوان یک ميانجي در مذاکرات از بین ببرد.  بنظر میرسد که کوبلر بیشتر تمایل به برآورده کردن  خواسته های عراقی ها دارد تا  گرفتن تضمین برای ایمنی  پناهندگان اشرف .
در 22 ژانویه ،  رسانه های ایرانی به نقل از دانائی فر نوشته بودند که کوبلر پناهندگان اشرف را بعنوان ”گروهک تروریستی” که سازمان ملل متحد "هرگز از آنها حمایت نمی کند" میداند . ادعائی که میتواند منعکس کننده موضع شخصی کوبلر باشد زیرا سازمان مجاهدین خلق هرگز در فهرست تروریسم سازمان ملل ثبت نگردیده بود  و از لیست اتحادیه اروپا در سال 2009 پس از حکم دادگاه اروپا حذف گردیده بود. دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان (BfV) نیز سازمان مجاهدین خلق را از لیست سیاه خود  در ماه ژوئن سال 2010 خارج نموده بود.
مامور ایران
 علی محجوبی یک نام آشنا برای كارشناسان ایران در برلین  است،  وی رئیس دفتر کلودیا روت رهبر مشترک حزب سبز آلمان در مجلس فدرال است. منابعی که با  مقامات دست اندرکار در ایران در ارتباط هستند تایید می کنند که محجوبی رابطه نزدیکی با وزارت اطلاعات ایران دارد و ماموريت دارد تا روابط میان تهران و برلین را بهتر بكند. هنگامی که یک هیئت نمایندگی از مجلس فدرال  در اکتبر 2010  راهی تهران شد ، این سفر توسط آقای محجوبی ترتیب داده شده بود. او همین کار را برای سفر توماس کونیگ به تهران در ماه ژانویه این سال انجام داد.
در سال 2008 ، هنگامی که گروهی از نمایندگان فرا حزبی مجلس آلمان ابتکار عمل را به دست گرفته و  رهبر اپوزیسیون تبعیدی ایران را به مجلس فدرال دعوت نمودند، آقای محجوبی  در یک اطلاعیه مطبوعاتی بسیار تند که توسط خانم روت  صادر گردید این دیدار را محکوم کرد.  این بیانیه توسط  تلویزیون دولتی ایران Press TV، که در حال حاضردر انگلستان ممنوع گردیده است به گرمي مورد استقبال قرار گرفت.
سبزهای المان ، تنها حزب سیاسی بزرگ  اروپايي  بودند که به طور رسمی  تحریم ها دررابطه با فعالیت های هسته ای ایران  را رد کرده و آن را "غیر قانونی" نامیدند. در تاریخ دوشنبه 23 ژانویه ، وزرای خارجه اتحادیه اروپا تحریم های جدید بی سابقه ای را بر صنعت نفت ایران تحمیل کردند.
بنا به گفته نعمت توانائی، تحلیلگری که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2009  از ایران فرار کرده و اکنون  در برلین مستقر میباشد:  ”رهبران ایران نمی توانند احساسی بهتر از این داشته باشند که مامور خود را در  دفتر رهبر سبزها ی آلمان جاي داده اند”.
( وي مي گويد) : ”این به ایران کمک میکند تا به راحتی  در موقعیت های کلیدی  که  توسط سبزها کنترل میشوند اعمال نفوذ کند. مواردی مانند کمیته دفاع از حقوق بشر در مجلس فدرال و همچنین زیر کمیته حقوق بشر و هیئت ایران در پارلمان اروپا از این قبیل هستند . اظهارات عجیب یونامی در رابطه با اشرف نیز می تواند در همین چارچوب دیده شود. ”
اين مقاله در سايت هاي مختلف منجمله اينتلكتوئآل كنسرواتيو، اسكوپ و تعدادي از سايت هاي ديگر درج شده است.
ديويد نيومن فوق ليسانس خود را از امريكا در 2004 گرفت. اكنون كه وي به برلين برگشته است، به طور آزاد درباره امور مختلف داخلي و جهاني مي نويسد

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر