۱۳۹۰ دی ۲۹, پنجشنبه

دریک کنفراس خبری در پنتاگون وزیر دفاع آمریکا: آمادگی کامل برای مقابله نظامی با ایران را داریم







دبى- العربیة.نت
لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه 18-1-2012 در یک کنفرانس خبری درپنتاگون اعلام کرد اگر ایران بخواهد تنگه هرمز را ببندد، ارتش آمریکا آمادگی کامل برای مقابله نظامی را دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به خبرنگاران که آیا ایالات متحده آمادگی ویژه ای را برای بسته شدن احتمالی تنگه هرمز از سوی ایران در نظر دارد، گفت: " ما همیشه حضور نظامی کافی داریم و برای هر مسئله اضطراری آمادگی لازم را داریم ولی درحال حاضر نیازی نمی بینیم که کار خاصی انجام دهیم به اندازه کافی قدرت داریم و هیچ نیاز ویژه ای دیده نمی شود." وی افزود ما همیشه به حفظ امنیت این منطقه مهم پایبند بوده ایم وباصراحت می گوییم که برای حفظ امنیت وصلح دراین منطقه از همه گزینه ها استفاده خواهیم کرد . این در حالی است که ارتش آمریکا در ماه جاری دومین ناو هواپیمابر خود را به خاورمیانه فرستاده است. ایالات متحده آمریکا علاوه بر این دو ناو هماپیمابر (یو اس اس کارل وینسون و یو اس اس ابراهام لینکل) که تحت فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا در بحرین هستند دارای ده ها هزار سرباز نظامی در کویت، عمان، قطر، عراق و افغانستان نیز می باشد این نیروها برای هر اقدام نظامی در منطقه آماده هستند . پانه تا پیشتر اعلام کرده بود که که بستن تنگه هرمز برای آمریکا"خط قرمز است" وایران نمی توانداین کار را انجام دهد. درهفته های گذشته زمانی که اتحادیه اروپا اعلام کرد طرح تحریم نفت ایران را بررسی می کند، محمدرضا رحیمی، معاون محمود احمدی نژاد اعلام کرد اگر چنین کاری انجام شود، ایران تنگه هرمز را خواهد بست اما پس از آن احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران روز دوشنبه تهدید به مسدود کردن تنگه هرمز از سوی این کشور را تکذیب کرد. لئون پانه تا در پایان مصاحبه خود گفت: ما با هر کسی که می خواهد امنیت منطقه خاورمیانه را تهدید کند برخورد نظامی خواهیم کرد و برای ایران دوخط قرمزمشخص کردیم یکی دستیابی ایران به بمب اتمی و اقدام احتمالی برای بستن تنگه هرمز اما با این حال، هدف اصلی ماهمیشه برا ین اصل استوار بوده که اختلافات را کنار گذاشته، بتوانیم به طور صلح آمیز وبر اساس قوانین و مقررات بین المللی مسائل و نگرانی ها دو طرفه را حل کنیم."

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

۱ نظر:

  1. کثافتها اینقدر تابلو حرف میزنن.آخه کسی نیست به این آمریکائیها بگه در انتخابات سال 88 که دولت ایران مردم رو زد و کشت و زندانی کرد چرا از خود حرکتی نشان ندادید؟حالا که حرف از منافع خودتون شده که اگه تنگه رو ببندند ما آماده ایم که حمله کنیم!!!!؟؟؟
    یا الان که میگن رژیم سوریه باید کنار برود.چرا تا الان یک مقام دولتی از آمریکا نگفته رژیم ایران باید کنار برود؟

    پاسخحذف