۱۳۹۰ مهر ۱۷, یکشنبه

سردار جزايري:جنبش وال استريت آغاز بهار آمريکايي را نويد مي‌دهد




يکشنبه 17 مهر 1390 - 04:51:34 ب.ظ
 
 
خبرگزاري آريا - معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: در ادامه بيداري اسلامي و بهار عربي اينک جنبش وال استريت آغاز بهار آمريکايي را نويد مي‌دهد و مردم آمريکا بايد مراقب نفوذ و مصادره روند اعتراضات خود باشند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، سردار سيدمسعود جزايري معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به سرايت دامنه جنبش تسخير وال استريت به بيش از 70 شهر آمريکا، گفت: با جنبش وال استريت، سکان‌ انقلاب و جنبش‌ فراگير عليه فساد در ايالات متحده آمريکا کليد خورده است و پلان آخر آن بي‌ترديد فروپاشي نظام سرمايه‌داري غربي است.
وي افزود: شعار تغبير اوباما به بن بست رسيده است و مردم آمريکا پشت پرده حرکت اوباما که در واقع تداوم سياست‌هاي اقتصادي بوش رئيس جمهور پيشين است را خوانده‌اند و مي‌گويند ما 90 درصدي هستيم که ديگر نمي‌خواهيم حرص و فساد 10 درصد صاحبان قدرت و ثروت در کشور خود را تحمل کنيم.
معاون ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان اينکه مردم آمريکا علاقمندند که سران حکومت به مشکلات داخلي و نيازمندي‌هاي ملت خود بپردازند، تصريح کرد: مردم آمريکا امروز به صراحت مي‌گويند ظرفيت‌هاي پراکنده‌اي که براي دخالت در کشورهاي ديگر و مشکل‌سازي براي ملت‌هاي آنها در سراسر جهان بويژه در خاورميانه گسيل داشته است بايد هر چه سريع‌تر براي حل مشکلات جامعه آمريکايي به ايالات متحده بازگردانده شود.
سردار جزايري ادامه داد: اين يک پديده جالبي است که در آمريکا و در متن تظاهرات مردمي اعتراض آميز پرچم وارونه بر دست گرفته شود. اين صحنه که از چشم دوربين‌هاي تلويزيوني دور نماند نشان مي‌دهد که پرچم اين کشور ديگر نماد ملي نيست و در حقيقت تنها نماد دولت و اقليت قدرتمند و ثروتمند حاکم بر ايالات متحده به شمار مي‌رود.
مسئول ستاد تبليغات دفاعي کشور با طرح اين سؤال که به راستي چرا بايد مردم فقر آمريکا تاوان ورشکستگي بانک‌ها و غول‌هاي بزرگ تجاري را با از دست دادن شغل و کار خود بپردازند؟ گفت: کشور آمريکا به سمتي پيش مي‌رود که مردم فقير اين کشور هر روز فقيرتر مي‌شوند و سرمايه‌داران هر روز بر قدرت مالي و ثروت خود مي‌افزايند و عامل اين وضعيت تلخ و ناگوار نيز تنها بنگاه‌هاي اقتصادي در وال استريت نيستند بلکه سياست مداراني هم از جناح جمهوري خواهان و هم از جريان دموکرات‌ها هستند که با نيرنگ و فريب به کاخ سفيد راه يافته‌اند و چنين سياست را در پيش گرفته‌اند.
سردار جزايري با اشاره به اينکه اوباما ابزار دست غول‌هاي اقتصادي و کارتل‌هاي صهيونيست است که گوش‌هاي خود را بر روي مطالبات به حق مردم معترض آمريکا بسته است، افزود: ادامه ناتواني رئيس جمهور ايالات متحده در حل بحران وال استريت اين جنبش اقتصادي را به جنبش سياسي و اجتماعي و اعتراض نسبت به ساختار حکومتي آمريکا تبديل خواهد کرد که اين نشانه‌اي جدي از زوال نظام ليبرال- دموکراسي غربي است. مردم آمريکا اينک ازنظام سرمايه‌داري مبتني بر زر و روز و تزوير خسته شده‌اند و با ورود به ميدان جنبش و اعتراض در صدد پايان بخشيدن به بي‌عدالتي، بي‌خانماني، فقر و فساد سياسي فرهنگي و اقتصادي جاري در اينکشور برآمده‌اند.
وي تاکيد کرد: پيوستن زنجيره‌اي از سنديکاها و اتحاديه‌هاي کارگري و ديگر اقشار اجتماعي به صفوف معترض وگسترش دامنه قيام به سراسر آمريکا و روند اعتراضات را به قدري تقويت کرده است که پتانسيل تبديل اين جنبش به جنبش سياسي ايجاد شده است.
معاون ستاد کل نيروهاي مسلح در ادامه با اشاره به برخورد خشن و وحشيانه پليس و نيروهاي امنيتي آمريکا با معترضان و سرکوب آنها، اظهار داشت: حوادث اخير در نيويورک، واشنگتن و ديگر شهرهاي ايالات متحده نشان مي‌دهد که پليس و نيروي امنيتي آمريکا خيلي حرفه‌اي‌تر و خشن‌تر از شاگردان خود در کشورهاي عربي منطقه خاورميانه عمل مي‌کنند و برخورد شديد و خشن آنها با تظاهرکنندگان صرفا رسوايي اوباما نيست بلکه رسوايي نظام سرمايه‌داري جهاني است که اينک در اين مکان آشکار شده است.
وي تصريح کرد: مشکلات مالي آمريکا آنقدر عمق است که بعيد به نظر مي‌رسد با تغيير اوباما بهبودي در وضعيت مردم پيش آيد اقتصاد آمريکا و بلکه اروپا همانند بيماري مي‌ماند که در حال وخامت شديد قرارداد و براي او هر چه دارو تجويز شود بيماري داروي بيشتري را طلب مي‌کند، غافل از اينکه داروي بيشتر وضع را بهتر نخواهد کرد.
معاون فرهنگي ستاد کل نيروهاي مسلح با بيان اينکه بسته‌هاي پرطمطراق نجات اقتصادي اوباما مشکلي از مردم آمريکا را رفع نکرده است، اظهار داشت: تبعيض‌هاي ناروا بين اديان، نژادها و طبقات اجتماعي به شکل فاحش و رو به تزايد به گونه‌اي است که ظرفيت اميد به آينده و اميد به زندگي را در اين کشور به پايين‌ترين حد خود رسانده است و ديگر نمي‌توان آمريکا را محل تمدن و آسايش معرفي کرد.
سردار جزايري با انتقاد از سکوت دو هفته‌اي رسانه‌هاي به اصطلاح مدعي آزادي بيان و حقوق بشر در قبال جنبش وال استريت و سرکوب معترضان، افزود: تداوم اعتراضات و هراس از بي‌آبرويي بيشتر، ‌رسانه‌هاي غربي را سرانجام وادار کرد تا سکوت اوليه و کم محلي خود نسبت به جنبش تسخير وال استريت را بشکند. البته روشن است که آنها همچنين اخبار و گزارشات مربوط به اين بحران را به طور محدود، حساب شده و هدفمند و در چارچوب منافع و منويات نظام سرمايه‌داري منتشر مي‌کنند.
وي افزود: آنچه در روزهاي اخير و در روند سکوت رسانه‌هاي تحت سيطره امپراتوري رسانه‌هاي غربي- صهيونيستي در قبال بحران وال استريت گذشته است نمونه‌اي حيرت آور از سرکوب اطلاعات در رسانه‌هاي جمعي است که در واقع افکار عمومي ملل جهان بويژه جامعه آمريکا حق داشتند به موقع و دقيق از آن مطلع شوند.
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره اينکه وال استريت امروز تنها يک خيابان در محله منتهن نيويورک نيست بلکه خلاصه جامعه بزرگ 350 ميليون نفري آمريکاست که از مشکلات اجتماعي به ستوه آمده است، ‌گفت: در ادامه بيداري اسلامي و بهار عربي اينک جنبش وال استريت آغاز بهار آمريکايي را نويد مي‌دهد و مردم آمريکا بايد مراقب نفوذ و مصادره روند اعتراضات خود باشند، نهادهاي وابسته به کاخ سفيد از ظرفيت‌هاي بالقوه براي کنترل و مديريت اين روند برخوردارند اما ما بايد فرصت بروز و ظهور به آن ندهند.
سردار جزايري با تاکيد بر اينکه با افول نظام سرمايه‌داري غربي، الگوهاي جديدي در راه است، اظهار داشت: تحولات اخير نشان داد اقتصاد آمريکا ديگر اقتصاد بزرگ جهان نيست و مهندسي ليبراليسم ديگر پاسخگوي نياز مردم آمريکا نمي‌باشد.
وي در پايان تاکيد کرد: اشخاصي که در تظاهرات مسالمت‌آميز والت استريت دستگير و شکنجه شده‌اند بايد به سرعت آزاد شوند و حاکمان آمريکا بايد از آنها عذرخواهي کنند. در عين حال پيام همه آزادي خواهان به مردم آمريکا آن است که به جنبش آزادي خواهانه و عدالت خواهانه خود ادامه دهيد.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر