۱۳۹۰ مهر ۲۳, شنبه

بزرگترین کیک جهان اسلام به قیمت 6 میلیون تومان+تصاویر


بزرگترین، بالاترین، بیشترین، گرانترین، درشت ترین، بلند ترین و ...

18 مهر 1390 ساعت 9:59
هرچند روز یک بار خبری از قبیل "احداث بزرگترین کارخانه... "،"ساخت طولانیترین تونل..."،"اتمام بنای بزرگترین سد..."،"آغاز به کار ساخت عظیم ترین بیمارستان..."،"اجرای زیباترین پارک..."،"پرورش زیباترین گل..."،"شروع مسابقات قویترین مردان ..."،"کشیدن طولانیترین نقاشی..."،"پختن بزرگترین کیک..."،"فروش رندترین شماره..."وغیره را می شنویم.این اخبار از یک طرف مسرت بخش است و از طرف دیگر تامل برانگیز .

به گزارش جهان همین چند ماه پیش بود که در یکی از برنامه های خبری سیما خبری با این مضمون پخش شد: بزرگترین پرچم خاورمیانه در یکی از پارک های تهران نصب شد.

سوال این است که این همه اصرار برای بیشترین و بزرگترین و بالا ترین و درشت ترین و غیره به چه دلیل است و این هزینه ها چه ارمغانی قرار است برای کشور داشته باشد؟

چند روز پیش نیز جشنواره ای به مناسبت میلاد امام رضا برگزار شده بود که درآن بزرگترین کیک خاورمیانه تهیه و توسط وزیر ارشاد تقسیم شد.

در خبرها آمده بود:بزرگترین كیك جهان اسلام با هزینه‌ای بالغ بر شش میلیون تومان در ابعاد 2.5 در 13.5 متر با دقت كامل در رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از خامه طراحی شده است و شش تن وزن دارد.

اصرار بر "ترین ها" از سوی حاکمیت و دولت و مسئولین فرهنگی به سرعت به خانواده ها منتقل می شود و جز فرهنگ چشم و هم چشمی و اسراف و خودنمائی و فخر فروشی اثر دیگری نخواهد داشت.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر