۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

خسرو روزبه


جاودانه باد یاد و خاطره شهید راه آزادی ایران زمین، وطن پرستی تسلیم ناپذیر و کمونیست جان برکفی مبارز، خسرو روزبه.
خسرو روزبه پس ازنزدیک به دو دهه مبارزه برای سرنگونی شاه و پس از چندین بار فرار از زندان و سالها زندگی مخفی و مبارزه زیر زمینی پس از تحمل یک سال شکنجه در ساهچالهای ساواک در سال 1337 به دستور شاه خائن به شهادت رسید.
دفاعیات روزبه :
اگرمن در محضر دادگاه باصراحت هر چه تمامتر از عقاید و نظرات سیاسی و اجتماعی خودم دفاع میکنم نه بخاطر آن است که بطور مطلق مرگ را شربتی شیرین و گوارا میدانم. مردن بهرحال ناگوار است بویژه برای کسانیکه صاحب عقیده هستند و قلبشان آکنده از امید به آینده ، امید به آینده ای روشن وتابناک.
ولی زنده ماندن بهر قیمت وبهرشرط نیزشایسته انسانها نیست. زیرا هرگز راه نباید هدف را منتفی سازد.

...هر کس وظیفه تاریخی مشخصی دارد، بعضیها وظیفه دارند بمیرند وحرف نزنند ولی من وظیفه دارم بمیرم و حرف بزنم
...من زمانی دستگیر شدم که دیگر هیچ راز مکتوبی وجود نداشت.
و دیگران از سیر تا پیاز را گفته بودند، حتی مطالبی که فقط دو نفر از آن واقف بودند.
حجم اطلاعات دستگاه براستی ده برابر مجموعه اطلاعات من بود.
...من به این جهت در ایران ماندم ، تا علیرغم همه خطرات جانی کاری را که دیگران انجام نداده بودند انجام دهم.
در حلقه کارزار جان دادن بهتر، که گریختن به خفت.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر