۱۳۹۱ تیر ۲۴, شنبه

منشور آزادی

منشور آزادی رئیس جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی ، برای دوران انتقال قدرت به ملت بزرگ ایران

۱ـ در ایران فردا حقوق طبیعی و خدشه ناپذیر بشر، برای هر ایرانی باید تأمین شود. حق زندگی، حق آزادی و حق امنیت.
آحاد ملت ایران ـ با هر جنسیت، نژاد، دین، قومیت و زبان ـ در مقابل قانون، برابر شناخته میشوند. ما به «بیانیه جهانی حقوق بشر» متعهدیم.

۲ـ در ایران فردا جمیع آزادیهای فردی به رسمیت شناخته میشود. آزادی در بیان، پوشش، ازدواج و طلاق ، اشتغال، رفت و آمد، انتخاب محل اقامت و تابعیت.

۳ـ اساس مشروعیت نظام کشور و قوانین و مقامهای آن، آراء مردم است. در ایران فردا، حق تصمیمگیری در مهمترین امور سیاسی جامعه و حق تغییر حکومت برای مردم محترم شمرده میشود و برای تأمین و تضمین دمکراسی، شوراهای مختلف در همه شئون گسترش مییابد.

۴ــ ما خواهان یک جمهوری کثرتگرا هستیم که در آن آزادی کامل احزاب، اجتماعات و سندیکاها تضمین شده باشد.

۵ـ در ایران آزاد فردا، از لغو حکم اعدام دفاع می‌کنیم. این، پاسخ ما به شقاوت و خونریزی بیرحمانه یی است که آخوندها در ایران حاکم کرده اند. شکنجه تحت هر عنوان ممنوع خواهد بود، مجازاتهای بیرحمانه و تحقیرآمیز به هر عنوان، از جمله تحت نام مذهب ، جایی نخواهد داشت.

۶ـ مقاومت ایران به جدایی دین و دولت معتقد و پایبند است. در ایران فردا، اصل آزادی مذاهب محترم شمرده میشود، در قوانین کشور هیچ دینی ممنوع نخواهد بود، هیچ دینی بر دین دیگر امتیازی نخواهد داشت و هیچ یک از شهروندان به دلیل اعتقاد یا عدم اعتقاد به یک دین یا مذهب در حقوق فردی و اجتماعی مزیت یا محرومیتی نخواهد داشت.

۷ـ ما به «کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» متعهدیم. در ایران فردا زنان و مردان در کلیه حقوق سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برابر خواهند بود. و زنان در رهبری سیاسی جامعه مشارکت برابر خواهند داشت.

۸ـ در ایران فردا از بهره‌کشی جنسی از زنان در همه اَشکال آن ممانعت میشود، چند همسری ممنوع است. خشونت جسمی، جنسی و روانی علیه زنان جرم شمرده میشود.

۹ ـ در ایران فردا، ستم و تبعیض و بی حقوقی در مورد کودکان، جایی ندارد و کار کودکان ممنوع است.

۱۰ ـ دادگستری ایران فردا، یک نظام قضایی واحد خواهد بود. یک نظام قضایی دو درجهای مبتنی بر اصل برائت، حق دفاع ، حق دادخواهی و حق برخورداری از محاکمه علنی با حضور هیاٌت منصفه، که در آن نفی تبعیض در قضاوت و استقلال کامل قضات و استقلال کانون وکلا ، تضمین شده باشد.

۱۱ـ در ایران فردا، بازار آزاد محترم شمرده میشود، فرصتهای اقتصادی به صورت عادلانه در اختیار آحاد مردم قرار میگیرد و هرگونه محدودیتی برای اشتغال آزادانه لغو میشود.

۱۲ـ ما برآنیم که در ایران فردا، یکایک افراد جامعه باید از امکان دسترسی کامل به تسهیلات اجتماعی و مشخصاً آموزش، بهداشت، درمان و ورزش برخوردار باشند. و دانشگاههای کشور به صورت مستقل توسط شورای منتخب استادان و دانشجویان اداره شود.

۱۳ـ در ایران فردا، حق عادلانهٌ خودمختاری مردم کردستان ایران به‌رسمیت شناخته می‌شود. ما خواهان رفع ستم مضاعف از همه تنوعات ملی وطنمان در چارچوب یکپارچگی تجزیه ناپذیر ایران هستیم.

۱۴ـ در ایران فردا از دخالت در امور سایر کشورها خودداری و از دخالت دیگران در امور داخلی کشورمان ممانعت میشود. ما خواستار صلح، احترام متقابل در روابط بینالمللی، حُسن همجواری و برقراری روابط دیپلماتیک با همه کشورهای جهان هستیم. و ایران آزاد فردا یک کشور غیراتمی و عاری از سلاحهای کشتار جمعی خواهد بود.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر