۱۳۹۲ خرداد ۱۶, پنجشنبه

بیانیه حزب سبزهای ایران در مورد استعفای آقایان قصیم و روحانی از شورای ملی مقاومت

پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش.


انتشار متن استعفای دو تن از اعضای محترم و باسابقه شورای ملی مقاومت در رسانه های فارسی زبان، باعث تاسف و شگفتی ما شد. این استعفا در شرایطی انجام گرفت که از دو ماه پیش تاکنون، چند تن از جداشدگان  سازمان مجاهدین، با انتشار نامه سرگشاده، مقاله و بیانیه، مجاهدین را به قتل اعضای خود، سرکوب ناراضیان، نگاه داری اجباری اعضای خود در اشرف و لیبرتی و دهها جرم دیگر متهم کرده بودند. حزب سبزهای ایران به هر دلیلی طرح اینگونه مطالب که از اساس و بنیان نادرست است را تنها در جهت منافع رژیم حاکم بر ایران ارزیابی می کند.
آقایان دکتر قصیم و محمد رضا روحانی در متن استغفا، با برشمردن انتقادات خود به شورای مقاومت و بویژه مجاهدین در برابر اتهامات نادرستی که به مجاهدین در این ایام زده میشود موضعی نگرفته اند که می تواند از سوی طراحان اینگونه اتهامات به مثابه تایید محسوب شود. شگفتی اینجاست که آقایان روحانی و قصیم بارها و بارها در گذشته در مصاحبه ها و نوشته های خود، این اتهامات را سخیف، دروغ و رژیم ساخته معرفی میکردند.
گذشته برآن، متن استعفای نامبردگان اتهامات جدیدی مثل دخالت فعال مجاهدین در سوریه را نیز القاء میکند که این اتهام نیز بدون پایه و تکرار دروغهای وابستگان رژیم در خارج از کشور است، آنهم در زمانیکه گزارشات مشکوک و رژیم ساخته پیدا شدن جسد دو تن از مجاهدین در کنار اجساد نیروهای القائده، می تواند دست رژیم را در ساختن سناریوهای مماشات پسند هر چه بیشتر باز کند.
برخی از انتقادات آقایان قصیم و روحانی قابل درک است. اما این گونه استعفا آنهم در زمانیکه کارزار گستره ای برای حذف شورا و مجاهدین از صحنه و درهم شکستن ساکنان لیبرتی و ارسال آنان به ایران در جریان است، نادرست و غیرقابل دفاع است. با احترام به تصمیم شخصی اعضای مستعفی شورا، باید گفت که راه تشویق برای انبساط جنبش و ایجاد جبهه همبستگی، حرکت به سوی انقباض و تکروی نیست.
در حالیکه رژیم در بدترین شرایط داخلی و بین المللی خود قرار دارد، حمایت از سازمان مجاهدین خلق ایران به عنوان یک نیروی جدی، سازمانیافته و پیکار جو در برابر تمامیت جمهوری اسلامی از وظایف هر فرد و جریان آزادیخواه است. حمایت از مجاهدین نیز به معنای چشم پوشی از انتقادات نبوده و نیست.

حزب سبزهای ایران
۱۶ خرداد ۱۳۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر