۱۳۹۱ تیر ۲۰, سه‌شنبه

برگی از تاریخ-۱۱ ژوئیه ۱۹۹۵- شهر سربنیکا، "منطقه‌ای امن


 
برگی از تاریخ-۱۱ ژوئیه ۱۹۹۵- شهر سربنیکا، "منطقه‌ای امن
هنگامی که مردان را از زنان و کودکان جدا و سوار اتوبوس‌ها می‌کردند، نیروهای حافظ صلح هلندی دست روی دست گذاشتند و کاری نکردند. در پایان ژوئیه که سربازان هلندی با تحسین و تمجید فراوان به هلند بازگشتند، صرب‌های بوسنیایی 7 هزار مرد بی‌دفاع را به قتل رساندند.
برگی از تاریخ
۱۱ ژوئیه ۱۹۹۵
شهر سربنیکا، "منطقه‌ای امن"
سربنیکا، منطقه‌ای امن، کاریکاتور از پیتر فان ستراتن، 2002، کلکسیون فان ستراتن، موزه مطبوعات
در 11 ژوئیه 1995 ارتش صرب‌های بوسنیایی به شهر تحت محاصره‌ و مسلمان‌نشین سربنیکا وارد شد. هزاران مسلمان به قرارگاه نیروهای هلندی سازمان حافظ صلح پناه آوردند. هنگامی که مردان را از زنان و کودکان جدا و سوار اتوبوس‌ها می‌کردند، نیروهای حافظ صلح هلندی دست روی دست گذاشتند و کاری نکردند. در پایان ژوئیه که سربازان هلندی با تحسین و تمجید فراوان به هلند بازگشتند، صرب‌های بوسنیایی 7 هزار مرد بی‌دفاع را به قتل رساندند. در 10 آوریل 2002 "انستیتوی هلندی مستندسازی جنگ" یک گزارش تحقیقی رسمی را منتشر کرد به نام "سربنیکا، منطقه‌ای امن". یک هفته بعد ویم کوک، نخست وزیر هلند که در طی نارضایتی‌های هولناک سال 1995 نخست‌وزیر بود، تصمیم گرفت کناره گیرد.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر