۱۳۹۰ آذر ۱۲, شنبه

ده دلیل «پیروزی قریب‌ الوقوع» سوریه بر بحران کنونی و طرح توطئه


von Khanbaba Khan, Samstag, 3. Dezember 2011 um 15:15

با سلام دوستان ببینید خامنه ای جلاد چطور پسر اسد را جلادتر از خودش راه نمایی میکند تشویق میکند به کشتن و مردم به پا خاسته سوریه . خبرگزاری فارس امروز یک مطلبی نوشته است که به ده دلیل بشار اسد پیروز خواهد شد! باید تف کرد به ریش کثیف خامنه ای جلاد که این پسر ترسوی اسد را یک جلاد بدتر از خودش کرده است من اصلا متن را دست نزدم تمامأ نوشته خود خبر گزاری فارس است فقط از شما عزیزان خواهش میکنم این متن کوتاه را بخوانید و تف کنید به این ولایت جهل و جنایت که جلادان را چطور تربیت میکند که بیشتر خون بریزند و بیشتر آدم بکشند لعنت بر خمینی گور به گور شده که با فتواهای شیطانی خود هزاران زن و مرد و پیرو جوان این آب و خاک را قتل عام کرد و صد ها هزار جوان را بخاطر قدرت شیطانی خود در جبهه ها به کشتن داد . خامنه ای نیز برای اینکه خودش چند صباحی بیشتر سر قدرت بماند یک روز به معمر قذافی پیام میدهد که  تو باید مقاومت بکنی منظورش یعنی بیشتر بکش امروز هم به بچه اسد 10 تا دلیل نشان میدهد که تو پیروز هستی بکش . ولی باید خامنه ای و تمام مزدورانش این را بدانند مرگ ولایت جهل و جنایت نزدیک است هیچ جلادی را از خشم خلق گریزی نیست .خواهش میکنم این 10 دلیل پیروزی بچه اسد را بخوانید:
  ده دلیل «پیروزی قریب‌الوقوع» سوریه بر بحران کنونی و طرح توطئه
خبرگزاری فارس: پس از گذشت بیش از هشت ماه از بحران و توطئه مسلحانه در سوریه، سران این کشور با کنترل کامل بر جوانب مختلف و کسب اعتماد مردم، دلایلی دارند که نشان می‌دهد نظام سوریه بزودی بحران را خفه، و پیروزی خود را اعلام خواهد کرد.
به گزارش فارس، بر خلاف تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی دولت‌های اروپایی و عربی و رسانه‌های آنان از جمله رویترز، سی‌ان‌ان، الجزیره و العربیه، اوضاع در سوریه مدت‌هاست تحت کنترل قرار گرفته است و روزانه شاهد بازداشت تعداد بیشتری از عناصر تروریستی و کشف بیشتر محموله‌های قاچاق سلاح از ترکیه و لبنان به خاک سوریه هستیم.

در وضع کنونی سوریه دلایلی به چشم می‌خورد که نشان دهنده اتحاد مردم و دولت و تسلط نظام سوریه بر بحران و پیروزی قریب‌الوقوع بر گروه‌های تروریستی مسلح است که از جمله آن به موارد زیر اشاره می‌شود:

۱) حمایت گسترده مردمی از نظام سوریه مقابل دخالت‌های عربی و بین‌المللی. مردم سوریه در جمعیت‌های بزرگ که گاه در دمشق به بیش از یک میلیون نفر رسیده است به حمایت از نظام سوریه برخاسته‌اند اما تجمعات کوچک و پراکنده‌ معارضان در میان جمعیت 23 میلیون نفری سوریه که در گوشه و کنار برخی شهرهای سوریه به چشم ‌می‌خورد جمعیتی است که گاه به زحمت تعداد هر یک از آنان به هزار یا دو هزار نفر می‌رسد برای همین تصاویر الجزیره از تجمع معترضان همیشه با« کادر بسته دوربین» به نمایش در می‌آید. بیشتر شدن حمایت‌های مردمی بخصوص پس از اقدامات و تحریم‌های اتحادیه عرب نشانه مهمی از تکیه نظام سوریه بر مردم خود است. بسیاری از مخالفان سوریه از دیدن تجمعات گسترده مردم غافلگیر شده‌اند.

۲) هیچ شهر یا منطقه‌ای در خاک سوریه نیست که خارج از کنترل نیروهای ارتش و امنیتی سوریه باشد. تنها برخی نقاط محدود و متفرق باقی است که گروهک‌های مسلح در آن پناه گرفته‌اند. ارتش با دقتی بالا و بر اساس دستورات سران بلندپایه به گونه‌ای عمل می‌کنند که کمترین خسارت به مردم وارد شود.

۳) بر خلاف همه پیش‌بینی‌ها که در محافل غربی و محافل منطقه‌ای صورت گرفت، ارتش سوریه حتی با گذشت هشت ماه هنوز متحد، یکپارچه و وفادار به نظام سیاسی سوریه باقی‌ مانده است. به گفته بشار اسد جدا شدن چند ده نفر سرباز یا چند افسر که در همه ارتش‌های دنیا صورت می‌گیرد، شکاف در ارتش نیست. حتی در برخی شهرها سران ارتش خواستار تعیین تکلیف سریع و یکسره کردن کار گروه‌های مسلح شدند اما سران سیاسی اعلام کردند که در برخی نقاط کار باید با درنگ و تامل انجام گیرد تا کمترین خونریزی صورت بگیرد حتی اگر موفقیت با تاخیر زمانی به دست بیاید.

۴) تلاش‌های غربی و عربی که تاکنون برای آغاز جنگ داخلی در سوریه صورت گرفته، شکست خورده است. مردم متحد و یکصدا از نظام سوریه حمایت می‌کنند. کسانی که سلاح در دست دارند به گفته بشار اسد سه دسته‌اند؛ دسته اول افراد وابسته به اخوان المسلمون [شاخه سوریه] هستند. دسته دوم وهابی‌های تکفیری هستند و دسته سوم جنایتکاران محکوم شده به احکامی مانند اعدام یا حبس ابد هستند.
علاوه بر این اسد تاکید کرده است که این طرح در عراق شکست خورده است و بر خلاف نظر آمریکایی‌ها در سوریه نیز محقق نخواهد شد.

5) تداوم روند اصلاحات واقعی در سوریه. قوانین انتخابات، احزاب و مطبوعات اصلاح شده است و قانون اساسی در حال اصلاح است. نظام سوریه به احتمال فراوان به انحصار قدرت به حزب بعث در قانون اساسی سوریه پایان خواهد داد. این اصلاحات نیات حقیقی نظام سوریه برای اصلاحات را نشان می‌دهد. اصلاحاتی که به گفته بشار اسد ریشه‌ای است.

6) تحریم‌های اقتصادی بر خلاف پیش‌بینی اتحادیه اروپا و آمریکا تاکنون نظام سوریه را با مشکل حیاتی و بحرانی روبه‌رو نکرده است که دمشق مجبور شود امتیازی به غرب بدهد. سران سوریه با اینکه بر اهمیت این تحریم‌ها و تاثیر منفی آن بر سوریه تاکید می‌کنند اما در عین حال نیز تصریح می‌کنند که سوریه توان مقابله و پایداری در مقابل بحران اقتصادی را نیز دارد.

۷) آرام ماندن روابط دمشق و بیروت. کشورهای غربی از طریق احزاب متحد خود در لبنان مانند جریان ۱۴ مارس، با قاچاق شدید سلاح به سوریه تلاش کردند مناسبات سوریه و لبنان را تچار تنش کنند. در مقابل سران سوریه تاکید می‌کنند که آرامش و ثبات در لبنان، به معنای ثبات در سوریه است.

8) عقب‌نشینی اجباری آمریکا از عراق و کاهش نفوذ روزافزاون واشنگتن در منطقه. بسیاری از کارشناسان عمر فشارها بر سوریه را تا یک ماه آینده می‌بینند که آمریکا از عراق خارج خواهد شد. بشار اسد معتقد است که درگیری اصلی با آمریکاست. وی معتقد است زمانیکه آمریکا در سال ۲۰۰۴ در اوج قدرت خود بود، سوریه به شروط و خواسته‌های کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا تن نداد، اکنون که آمریکا با خفت و خواری در حال خروج از آمریکاست، سوریه هرگز به فشار واشنگتن تن نمی‌دهد.

۹) شکست طرح آمریکا برای فشار بر سوریه از طریق اتحادیه عرب. سران سوریه پس از تن دادن اتحادیه به فشارهای غرب، دیگر اعتباری برای آن قائل نیستند بلکه میان‌داری روسیه را بر سران عرب ترجیح می‌دهند. سوریه تاکنون چندین بار تاکید کرده است که دمشق روی مسکو حساب می‌کند. در مقابل روسیه نیز تاکنون با همه فشارهای شورای امنیت علیه سوریه مقابله کرده است. بشار اسد چند روز پیش تاکید کرد که سران عرب پس از پیروزی سوریه بر توطئه کنونی سرافکنده برای عذرخواهی به دمشق خواهند آمد.

10) حمایت کامل روسیه از سوریه در سطح بین‌الملل. روسیه تاکنون مانع صدور قطعنامه علیه سوریه شده است. برخی معتقدندن که روسیه سرانجام بر سر سوریه با غرب معامله خواهد کرد اما بشار اسد تاکید کرده است که موضع روسیه مقابل کشورش راهبردی است. بشار اسد اعلام کرده است که ممکن نیست که به روسیه پیشنهادی شود و این کشور در مقابل آن، نظام سوریه را تنها بگذارد. این گفته بشار اسد طی هشت ماه گذشته در مقاطع مختلف فشارهای شدید غربی ثابت شده است. روسیه نه تنها کاملا از سوریه حمایت می‌کند بلکه مواضع اخیر این کشور در قبال اصلی‌ترین متحد سوریه یعنی ایران نیز قابل توجه است. بر خلاف عمل و سیاست اروپا و آمریکا، روسیه در روزهای اخیر چندین بار اعلام کرد که تحریم ایران دیگر بی‌فایده و خسته کننده شده است و غرب باید با ایران گفت‌وگو کند. این مواضع نشان نمی‌دهد که روسیه قصد قطع حمایت خود از سوریه را دارد.

این 10 مورد از مهم‌ترین مواردی است که ثابت می‌کند، طرح توطئه علیه نظام سوریه با سوء‌استفاده و بهره‌برداری از انقلاب‌های منطقه، شکست خورده است و با روندی که وضعیت این کشور دارد، محتمل است که بشار اسد بزودی پیروزی کشورش را بر توطئه مسلحانه در این کشور اعلام کند.

تحولات و روند اتفاقات در درون سوریه کاملا خلاف آن چیزی است که از شبکه‌های الجزیره، العربیه، سی‌ان‌ان و خبرگزاری رویترز مخابره می‌شود. اکثریت قریب  به اتفاق مردم سوریه با تاکید بر اصلاحات و بر خلاف اخبار و گزارش‌های دروغ، از بشار اسد حمایت می‌کنند و تا زمانیکه این حمایت صورت می‌گیرد توطئه‌هایی مانند حمله نظامی، ایجاد جنگ داخلی و تحریم اقتصادی راه به جایی نخواهد برد و در حد تهدید باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/.++

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

۱ نظر:

  1. تنها مورد شماره 10 صحت دارد که باید گفت روسیه و چین بخاطر حمایت از این حاکمان دیکتاتوری در سرکوبی آزادیخواهان، خود در جنایات سهیم هستند

    پاسخحذف