۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

سایبران بسیجی دهن گشاد در قرارگاه ولایت جهل و جنایت سازماندهی شدند


سازماندهی قرارگاه دفاع سایبری
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: قرارگاه فرماندهی دفاع سایبری کشور در این سازمان سازماندهی شده و در حال فعالیت است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ،  سردار غلامرضا جلالی در چهارمین همایش ملی بسیج و پدافند غیرعامل افزود: فعال شدن قرارگاه‌های دفاع غیرعامل در حوزه‌های مختلف از ضرورت‌های جدی است و برای راه‌اندازی قرارگاه‌های پدافند غیرعامل در حوزه‌های سایبری، بیولوژیک، هسته‌ ای و شیمیایی برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: چهار مرکز دفاع سایبری را در عسلویه، خارک، بندر امام و اهواز راه‌اندازی کرده‌ایم زیرا معتقدیم یکی از تهدیدات جدی امسال و سال آینده، تهدید سایبری است و بر این اساس ما دستگاه‌های مختلف کشور را در این حوزه به سه سطح حیاتی، حساس و مهم تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

رییس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: 10 استان کشور را برای راه‌اندازی مرکز دفاع سایبری در نظر گرفته‌ایم و با همکاری وزارت دفاع، وزارت فناوری اطلاعات و وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز دفاع سایبری را راه‌اندازی کرده‌ایم.

سردار جلالی گفت: در این مرکز تولیدات اصلی حوزه سایبری مانند نرم‌افزارها و آنتی‌ویروس‌ها بررسی می‌شوند و  آزمایشگاه مرکزی ویروس‌شناسی در حوزه سایبری نیز در این مرکز راه‌اندازی شده است.

وی همچنین از اولویت سازمان پدافند غیرعامل به منظور تهیه برنامه پنج ساله‌ای برای دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: برنامه پنج ساله پدافند غیرعامل دستگاه‌های مختلف کشور به صورت تفصیلی تدوین خواهد شد.

سردار جلالی افزود: سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل که در اسفند 89 از سوی مقام معظم رهبری به این سازمان ابلاغ شده بود، به زودی با امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به دستگاه‌های مختلف کشور ابلاغ می‌شود.

وی گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه پدافند غیرعامل و توسعه مفهوم دفاع سایبری و طرح مدیریت بحران در همه دستگاه‌های کشور از جمله برنامه‌های عمومی پیش‌بینی شده برای دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور است.

سردار جلالی ، برگزاری و اجرای رزمایش‌های پدافند غیرعامل در دستگاه‌های مختلف کشور را از جمله برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل بیان کرد و افزود: تهیه یا بازبینی آیین‌نامه‌ها، استانداردها و نظام‌های فنی از جمله اولویت‌های ماست، طوری که ما امسال و سال آینده را به جهاد بازنگری در آیین‌نامه‌ها اختصاص داده‌ایم.

وی اضافه کرد: هشت محور تفاهم‌نامه با بسیج داریم تا از ظرفیت‌های بسیج در این زمینه استفاده شود علاوه بر این بسیج در شورای پدافند غیرعامل همه دستگاه‌ها عضویت خواهد داشت.

سردار جلالی گفت: به زودی راهنمای طرح‌ریزی مدیریت بحران به منظور آماده‌سازی سازمان‌ها و دستگاه‌ها در برابر تهدیدات و نیز راهنمای طرح‌ریزی در برابر تهدید سایبری  به دستگاه‌های مختلف کشور ابلاغ می شود.

وی افزود: تفاهمنامه‌ای امضا شده است که طی آن نقش حراست‌ها در پشتیبانی از پدافند غیرعامل مشخص شده و تاکید بر این است که حراست‌ها با رویکرد حفاظت اطلاعات وظایف خود را در موضوع پدافند غیرعامل انجام دهند.
 

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Cloob :: Mohandes :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر